Gelet op het decreet van 27 maart 1991 betreffende de rechtspositie van sommige personeelsleden van het gesubsidieerd onderwijs en de gesubsidieerde centra voor leerlingenbegeleiding, zoals gewijzigd;
Gelet op de CAO XII van Onderwijs;
Gelet op het besluit van de deputatie van 17 november 2021 tot de vaststelling van het evaluatiereglement van het personeel van de provinciale scholen van de Scholengemeenschap van het Provinciaal en Stedelijk Onderwijs Limburg;
Gelet op het besluit van de deputatie van 1 maart 2022 tot de vaststelling van het evaluatiereglement van de algemeen directeur van de provinciale onderwijsinstellingen, de directeurs en de beheerders internaat van de provinciale (onderwijs)instellingen;
Gelet op de beslissing van het comité van de afgevaardigden van de inrichtende machten (CAIM) van
29 maart 2022 tot het van toepassing maken van de aanvullende rechtspositie van het personeel van de provinciale scholen van de Scholengemeenschap van het Provinciaal en Stedelijk Onderwijs Limburg op:
- de coördinerend directeur van de scholengemeenschap,
- de personeelsleden ter ondersteuning van de scholengemeenschap via een voorafname van de globale puntenenveloppe;
Gelet op het besluit van de deputatie van 5 mei 2022 tot de vaststelling van de aanvullende rechtspositie van het personeel van de provinciale scholen van de Scholengemeenschap van het Provinciaal en Stedelijk Onderwijs Limburg;
Overwegende dat de aanvullende rechtspositie moet worden gewijzigd voor het personeel van de provinciale scholen van de Scholengemeenschap van het Provinciaal en Stedelijk Onderwijs Limburg en de eraan verbonden internaten, de algemeen directeur van de provinciale onderwijsinstellingen, en de coördinerend directeur / de personeelsleden ter ondersteuning van de scholengemeenschap via een voorafname van de globale puntenenveloppe; aanvullende rechtspositie: ter aanvulling van de door het decreet van 27 maart 1991 vastgestelde rechtspositie; dat de aanvullende rechtspositie het resultaat is van een actualisering, een aanpassing aan de ter zake geldende regelgeving van het aanvullend statuut van 17 september 2008, waaruit de bepalingen werden gelicht die in een arbeidsreglement thuishoren;
Gelet op de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel, zoals gewijzigd;
Gelet op het koninklijk besluit van 28 september 1984 tot uitvoering van de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel, zoals gewijzigd;
Gelet op de codex secundair onderwijs, in het bijzonder deel III, titel 1, hoofdstuk 5, afdeling 3, onderafdeling 1 - Scholengemeenschap gesubsidieerd officieel onderwijs;
Gelet op de akkoordprotocol van de vergaderingen van 21 maart 2023 van het afzonderlijk bijzonder comité van het Provinciaal Onderwijs en het onderhandelingscomité van de Scholengemeenschap van het Provinciaal en Stedelijk Onderwijs Limburg met betrekking tot de wijziging van de aanvullende rechtspositie van het personeel van de provinciale scholen van de Scholengemeenschap van het Provinciaal en Stedelijk Onderwijs Limburg;
Gelet op het besluit van de provincieraad van 17 juni 2020 tot de delegatie van de bevoegdheid met betrekking tot de vaststelling en de wijziging van de rechtspositieregeling van het personeel van de provinciale onderwijsinstellingen aan de deputatie (het aanvullend statuut, het arbeidsreglement, het reglement psychosociale risico’s op het werk personeel provinciaal onderwijs, het evaluatiereglement, …);
De tekst van artikel 35, §3 van de aanvullende rechtspositie wordt vervangen door de volgende:
“§3. Interne evaluatiecommissie.
De selectieproef wordt afgenomen en beoordeeld door een interne evaluatiecommissie die ten minste bestaat uit:
- de ALDI, voorzitter;
- de CODI;
- een directeur van het Provinciebestuur;
- twee deskundigen extern aan het eigen schoolbestuur, gekozen door de algemeen directeur en de coördinerend directeur van Scholengemeenschap van het Provinciaal en Stedelijk Onderwijs Limburg.
Leden van het bestuurspersoneel kunnen worden gevraagd om deel uit te maken van de interne evaluatiecommissie voor de mondelinge proef. Zij hebben enkel een raadgevende stem.
Onder deskundig wordt verstaan dat de leden van de evaluatiecommissie over de specifieke deskundigheden moeten beschikken om de kandidaten te beoordelen op de voor de functie vastgestelde selectiecriteria.
Komen in aanmerking voor deelname aan een evaluatiecommissie als externe deskundigen:
- deskundigen in de personeelsselectie;
- personen extern aan het schoolbestuur, die daartoe wegens hun professionele activiteit, opgebouwde ervaring en specialisatie geschikt bevonden worden;
- personeelsleden van andere overheden, de toezichthoudende overheid uitgezonderd.
Indien de ALDI verhinderd is, wordt het voorzitterschap waargenomen door de CODI, zo niet duidt de commissie onder haar leden een voorzitter aan.
Indien één van de leden verhinderd is, kan de deputatie, op voorstel van de algemeen directeur en de coördinerend directeur van de Scholengemeenschap van het Provinciaal en Stedelijk Onderwijs Limburg, een vervanger aanduiden.
Er wordt een secretaris aangeduid. Deze heeft geen stemrecht.
De beslissingen worden met consensus genomen, zo niet wordt er gestemd. De beslissingen worden dan genomen met een gewone meerderheid van stemmen (meer voorstemmen dan tegenstemmen). Er wordt geen rekening gehouden met de onthoudingen, de blanco-stemmen of met het aantal afwezigen. Bij staking van stemmen beslist de voorzitter.
Eén afgevaardigde van elke representatieve vakorganisatie mag aanwezig zijn als waarnemer bij de selectieproef voor de personeelsleden die zijn vakorganisatie vertegenwoordigt.”.
Dit besluit heeft uitwerking met ingang van 30 maart 2023.
Gelet op het decreet van 27 maart 1991 betreffende de rechtspositie van sommige personeelsleden van het gesubsidieerd onderwijs en de gesubsidieerde centra voor leerlingenbegeleiding, zoals gewijzigd;
Gelet op de CAO XII van Onderwijs;
Gelet op het besluit van de deputatie van 13 januari 2022 tot de vaststelling van het evaluatiereglement van het personeel van de provinciale centra voor volwassenenonderwijs;
Gelet op het besluit van de deputatie van 1 maart 2022 tot de vaststelling van het evaluatiereglement van de algemeen directeur van de provinciale onderwijsinstellingen, de directeurs en de beheerders internaat van de provinciale (onderwijs)instellingen;
Gelet op het besluit van de deputatie van 21 september 2022 tot de vaststelling van de aanvullende rechtspositie van het personeel van de provinciale centra voor volwassenenonderwijs;
Overwegende dat de aanvullende rechtspositie moet worden gewijzigd voor het personeel van de provinciale centra voor volwassenenonderwijs; aanvullende rechtspositie: ter aanvulling van de door het decreet van
27 maart 1991 vastgestelde rechtspositie; dat de aanvullende rechtspositie het resultaat is van een actualisering, een aanpassing aan de ter zake geldende regelgeving van het aanvullend statuut van
15 oktober 2008, waaruit de bepalingen werden gelicht die in een arbeidsreglement thuishoren;
Gelet op de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel, zoals gewijzigd;
Gelet op het koninklijk besluit van 28 september 1984 tot uitvoering van de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel, zoals gewijzigd;
Gelet op het akkoordprotocol van de vergadering van 21 maart 2023 van het afzonderlijk bijzonder comité van het Provinciaal Onderwijs met betrekking tot de aanvullende rechtspositie van het personeel van de provinciale centra voor volwassenenonderwijs;
Gelet op het besluit van de provincieraad van 17 juni 2020 tot de delegatie van de bevoegdheid met betrekking tot de vaststelling en de wijziging van de rechtspositieregeling van het personeel van de provinciale onderwijsinstellingen aan de deputatie (het aanvullend statuut, het arbeidsreglement, het reglement psychosociale risico’s op het werk personeel provinciaal onderwijs, het evaluatiereglement, …);
De tekst van artikel 34, §3 van de aanvullende rechtspositie wordt vervangen door de volgende:
“§3. Interne evaluatiecommissie.
De selectieproef wordt afgenomen en beoordeeld door een interne evaluatiecommissie die ten minste bestaat uit:
- de ALDI, voorzitter,
- de CODI,
- een directeur van het Provinciebestuur,
- twee deskundigen extern aan het eigen centrumbestuur, gekozen door de algemeen directeur en de coördinerend directeur van Scholengemeenschap van het Provinciaal en Stedelijk Onderwijs Limburg.
Leden van het bestuurspersoneel kunnen worden gevraagd om deel uit te maken van de interne evaluatiecommissie voor de mondelinge proef. Zij hebben enkel een raadgevende stem.
Onder deskundig wordt verstaan dat de leden van de evaluatiecommissie over de specifieke deskundigheden moeten beschikken om de kandidaten te beoordelen op de voor de functie vastgestelde selectiecriteria.
Komen in aanmerking voor deelname aan een evaluatiecommissie als externe deskundigen:
- deskundigen in de personeelsselectie;
- personen extern aan het centrumbestuur, die daartoe wegens hun professionele activiteit, opgebouwde ervaring en specialisatie geschikt bevonden worden;
- personeelsleden van andere overheden, de toezichthoudende overheid uitgezonderd.
Indien de ALDI verhinderd is, wordt het voorzitterschap waargenomen door de CODI, zoniet duidt de commissie onder haar leden een voorzitter aan.
Indien één van de leden verhinderd is, kan de deputatie, op voorstel van de algemeen directeur en de coördinerend directeur van de Scholengemeenschap van het Provinciaal en Stedelijk Onderwijs Limburg, een vervanger aanduiden.
Er wordt een secretaris aangeduid. Deze heeft geen stemrecht.
De beslissingen worden met consensus genomen, zo niet wordt er gestemd. De beslissingen worden dan genomen met een gewone meerderheid van stemmen (meer voorstemmen dan tegenstemmen). Er wordt geen rekening gehouden met de onthoudingen, de blanco-stemmen of met het aantal afwezigen. Bij staking van stemmen beslist de voorzitter.
Eén afgevaardigde van elke representatieve vakorganisatie mag aanwezig zijn als waarnemer bij de selectieproef voor de personeelsleden die zijn vakorganisatie vertegenwoordigt.”.
Dit besluit heeft uitwerking met ingang van 30 maart 2023.
Gelet op het decreet van 27 maart 1991 betreffende de rechtspositie van sommige personeelsleden van het gesubsidieerd onderwijs en de gesubsidieerde centra voor leerlingenbegeleiding, zoals gewijzigd;
Gelet op de CAO XII van Onderwijs;
Gelet op het besluit van de deputatie van 27 januari 2022 tot de vaststelling van het evaluatiereglement van het personeel van het PCLB, zoals gewijzigd;
Gelet op het besluit van de deputatie van 1 maart 2022 tot de vaststelling van het evaluatiereglement van de algemeen directeur van de provinciale onderwijsinstellingen, de directeurs en de beheerders internaat van de provinciale (onderwijs)instellingen;
Gelet op het besluit van de deputatie van 21 september 2022 tot de vaststelling van de aanvullende rechtspositie van het personeel van het Provinciaal Centrum voor Leerlingenbegeleiding;
Overwegende dat de aanvullende rechtspositie moet worden gewijzigd voor het personeel van het Provinciaal Centrum voor Leerlingenbegeleiding; aanvullende rechtspositie: ter aanvulling van de door het decreet van
27 maart 1991 vastgestelde rechtspositie; dat de aanvullende rechtspositie het resultaat is van een actualisering, een aanpassing aan de ter zake geldende regelgeving van het aanvullend statuut van
15 oktober 2008, waaruit de bepalingen werden gelicht die in een arbeidsreglement thuishoren;
Gelet op de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel, zoals gewijzigd;
Gelet op het koninklijk besluit van 28 september 1984 tot uitvoering van de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel, zoals gewijzigd;
Gelet op het akkoordprotocol van de vergadering van 21 maart 2023 van het afzonderlijk bijzonder comité van het Provinciaal Onderwijs met betrekking tot de aanvullende rechtspositie van het personeel van het Provinciaal Centrum voor Leerlingenbegeleiding;
Gelet op het besluit van de provincieraad van 17 juni 2020 tot de delegatie van de bevoegdheid met betrekking tot de vaststelling en de wijziging van de rechtspositieregeling van het personeel van de provinciale onderwijsinstellingen aan de deputatie (het aanvullend statuut, het arbeidsreglement, het reglement psychosociale risico’s op het werk personeel provinciaal onderwijs, het evaluatiereglement, …);
De tekst van artikel 32, §3 van de aanvullende rechtspositie wordt vervangen door de volgende:
“§3. Interne evaluatiecommissie.
De selectieproef wordt afgenomen en beoordeeld door een interne evaluatiecommissie die ten minste bestaat uit:
- de ALDI, voorzitter;
- de CODI;
- een directeur van het Provinciebestuur;
- twee deskundigen extern aan het centrumbestuur, gekozen door de algemeen directeur en de coördinerend directeur van Scholengemeenschap van het Provinciaal en Stedelijk Onderwijs Limburg.
Leden van het bestuurspersoneel van het PCLB of een school kunnen worden gevraagd om deel uit te maken van de interne evaluatiecommissie voor de mondelinge proef. Zij hebben enkel een raadgevende stem.
Onder deskundig wordt verstaan dat de leden van de evaluatiecommissie over de specifieke deskundigheden moeten beschikken om de kandidaten te beoordelen op de voor de functie vastgestelde selectiecriteria.
Komen in aanmerking voor deelname aan een evaluatiecommissie als externe deskundigen:
- deskundigen in de personeelsselectie;
- personen extern aan het centrumbestuur, die daartoe wegens hun professionele activiteit, opgebouwde ervaring en specialisatie geschikt bevonden worden;
- personeelsleden van andere overheden, de toezichthoudende overheid uitgezonderd.
Indien de ALDI verhinderd is, wordt het voorzitterschap waargenomen door de CODI, zoniet duidt de commissie onder haar leden een voorzitter aan.
Indien één van de leden verhinderd is, kan de deputatie, op voorstel van de algemeen directeur en de coördinerend directeur van de Scholengemeenschap van het Provinciaal en Stedelijk Onderwijs Limburg, een vervanger aanduiden.
Er wordt een secretaris aangeduid. Deze heeft geen stemrecht.
De beslissingen worden met consensus genomen, zo niet wordt er gestemd. De beslissingen worden dan genomen met een gewone meerderheid van stemmen (meer voorstemmen dan tegenstemmen). Er wordt geen rekening gehouden met de onthoudingen, de blanco-stemmen of met het aantal afwezigen. Bij staking van stemmen beslist de voorzitter.
Eén afgevaardigde van elke representatieve vakorganisatie mag aanwezig zijn als waarnemer bij de selectieproef voor de personeelsleden die zijn vakorganisatie vertegenwoordigt.”.
Dit besluit heeft uitwerking met ingang van 30 maart 2023.
Gelet op de wet van 8 april 1965 tot instelling van de arbeidsreglementen, zoals gewijzigd;
Gelet op het decreet van 27 maart 1991 betreffende de rechtspositie van sommige personeelsleden van het gesubsidieerd onderwijs en de gesubsidieerde centra voor leerlingenbegeleiding, in het bijzonder
hoofdstuk Vbis. Functiebeschrijving en hoofdstuk Vter. Evaluatie, zoals gewijzigd;
Gelet op CAO XII van Onderwijs;
Gelet op het besluit van de provincieraad van 22 januari 2020 tot de vaststelling van het arbeidsreglement van de Provinciale Kleuterschool St.-Martens-Voeren en de Provinciale Basisschool Voeren;
Overwegende dat het arbeidsreglement moet worden gewijzigd voor het personeel van de Provinciale Kleuterschool St.-Martens-Voeren en de Provinciale Basisschool Voeren;
Gelet op de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel, zoals gewijzigd;
Gelet op het koninklijk besluit van 28 september 1984 tot uitvoering van de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel, zoals gewijzigd;
Gelet op het decreet basisonderwijs, zoals gewijzigd, in het bijzonder hoofdstuk VIIIbis-Scholengemeenschappen;
Gelet op de akkoordprotocollen van 21 maart 2023 van de vergadering van het afzonderlijk bijzonder comité van het Provinciaal Onderwijs en van het onderhandelingscomité van de Scholengemeenschap Zuid-Oost Limburg met betrekking tot de wijziging van het arbeidsreglement;
Gelet op het besluit van de provincieraad van 17 juni 2020 tot de delegatie van de bevoegdheid met betrekking tot de vaststelling en de wijziging van de rechtspositieregeling van het personeel van de provinciale onderwijsinstellingen aan de deputatie (het aanvullend statuut, het arbeidsreglement, het reglement psychosociale risico’s op het werk personeel provinciaal onderwijs, het evaluatiereglement,
De tekst van “Bijlage 6 - Reglement tot de vaststelling van de procedure voor de invulling van de betrekking van directeur (artikel 66)”, punt 6.2.3. “Interne evaluatiecommissie” van het arbeidsreglement wordt vervangen door de volgende:
“De selectieproef wordt afgenomen en beoordeeld door een interne evaluatiecommissie.
Deze wordt samengesteld door de deputatie en bestaat ten minste uit:
- de algemeen directeur, die voorzitter is;
- de coördinerend directeur van de Scholengemeenschap van het Provinciaal en Stedelijk Onderwijs Limburg;
- een directeur van het Provinciebestuur;
- twee deskundigen extern aan het eigen schoolbestuur, gekozen door de algemeen directeur en de coördinerend directeur van Scholengemeenschap van het Provinciaal en Stedelijk Onderwijs Limburg.
Leden van het bestuurspersoneel kunnen gevraagd worden om deel uit te maken van de interne evaluatiecommissie voor de mondelinge proef. Zij hebben enkel een raadgevende stem.
Onder deskundig wordt verstaan dat de leden van de evaluatiecommissie over de specifieke deskundigheden moeten beschikken om de kandidaten te beoordelen op de voor de functie vastgestelde selectiecriteria.
Komen in aanmerking voor deelname aan een evaluatiecommissie als externe deskundigen:
- deskundigen in de personeelsselectie;
- personen extern aan het schoolbestuur, die daartoe wegens hun professionele activiteit, opgebouwde ervaring en specialisatie geschikt bevonden worden;
- personeelsleden van andere overheden, de toezichthoudende overheid uitgezonderd.
Indien de algemeen directeur verhinderd is, wordt het voorzitterschap waargenomen door de coördinerend directeur van de Scholengemeenschap van het Provinciaal en Stedelijk Onderwijs Limburg, zoniet duidt de commissie onder haar leden een voorzitter aan.
Indien één van de leden verhinderd is, kan de deputatie, op voorstel van de algemeen directeur en de coördinerend directeur van de Scholengemeenschap van het Provinciaal en Stedelijk Onderwijs Limburg, een vervanger aanduiden.
Er wordt een secretaris aangeduid. Deze heeft geen stemrecht.
De beslissingen worden met consensus genomen, zoniet wordt er gestemd. Bij staking van stemmen beslist de voorzitter.
Een afgevaardigde van een representatieve vakorganisatie mag aanwezig zijn als waarnemer bij de selectieproef voor de personeelsleden die zijn vakorganisatie vertegenwoordigt.”.
Dit besluit heeft uitwerking met ingang van 30 maart 2023.